måndag 17 februari 2014

Udda träningsskada

Efter 7 timmars övertid igår var det åter dags att ställa klockan. Måndag. En ny vecka med nya möjligheter. Eller hur är det man ska tänka? :)
Måndag innebär även squashträning. Snabbt hem från jobbet, kasta i sig lite mat och sen iväg...
Jag levde på hoppet idag. Jag har ju både varit sjuk och haft denna eländiga hosta. Tog över en vecka bara att få tillbaka rösten. Ska medge att det var en liten chansning idag. 
Ja, sedan har vi min lite udda träningsskada. På träningen för två veckor sedan small det till i handen och ett blodkärl gick sönder. Det var vad jag trodde iaf. Det gjorde sjukt ont och jag kunde knapp hålla i racket.

På vänster sida om höger knoge finns en liten knöl hos alla människor. Under den börjar eländet. Vet inte om det är något muskelfäste där eller nåt liknande. Från denna punkt och en cm längs med knogen är jag öm och det är där det blir brun/lila som ett klassiskt blåmärke. Det gör inte ont om man bara har handen still eller i normala läge, men en liten vridning i samband med att jag spänner handen känns som om någon hugger en kniv i handen på mig. Ajaj. Idag hann jag slå ett endaste litet forehandslag och så kom kniven och knogen belv åter missfärgad. Det syns ganska bra på bilden.
Jag har ingen aning vad det är, men det verkar ta tid att läka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar