Jag har handlat på BR hur många gånger som helst utan problem. Oftast väldigt hjälpsam och trevlig personal. Idag fick jag en helt annan bild...tyvärr. Jag stötte jag på det sämsta de någonsin erbjudit i kundvård.
BR trycker ofta väldigt hårt på att man som kund ska känna sig säker och hur enkelt det är att byta varor. Bah! Skeptisk nu...
I torsdags var det invigning för den nyrenoverade butiken i Karlskrona. Eftersom butiken varit stängd ett antal dagar och Jacobs födelsedag närmade sig var jag där på invigningen.
Det fanns en spindelmannendräkt som Jacob väldigt gärna velat ha. Tänkte att jag köper den. Den var redan på rea för 100 spänn. Som hittat.
Eftersom det var invigning erbjöd de 25% extra rabatt dagen i ära. Personen i kassan sa att det var inga problem att byta om det var fel storlek. Det var bara viktigt att tänka på att inte skada förpackningen isf. Gott.
Jag tänkte inte mer på det då 128 ska räcka och t o m kunna vara lite för stort, men tji fick jag idag när han öppnade sitt paket. Dräkten satt väldigt precis.
Då Jacob väldigt gärna ville använda den redan nu gick jag upp till BR för att byta. Jag hämtade en ny i rätt storlek och ställde mig i kassan. Där fick jag en smärre chock! Ingen kundkänsla över huvud taget. Ingen logik alls om jag ska vara ärlig. Från att vara glad blev jag väldigt irriterad.
Det var inga problem att byta, MEN jag skulle betala till extra pengar! En mellanskillnad motsvarande de 25% rabatt jag fick i torsdags då butiken hade invigning. What!? Hur tänkte de här? Jag köper en vara. Det är fel storlek. Jag går tillbaka och önskar byta till en storlek större. Jag vill inte häva mitt köp. Jag vill inte byta till annan vara. Jag vill bara ha en storlek större.
Borde inte vara några problem enligt mig.
Eftersom butiken inte längre hade 25% rabatt på sina varor tyckte de att jag skulle betala de 25% jag fick i rabatt i torsdags. Jag skulle alltså behöva betala till pengar för att få byta storlek!! Jag började undra om de skojade med mig!?
Det är väl skit samma vad jag betalde där och då eller vad priset är idag. Jag vill bara byta storlek. Men nej... Det gick ju inte alls för sig för det var en "annan vara" med annan streckkod och erbjudandet fanns inte kvar. Katastrof!
Är det så här de tänker hantera sina kunder kan de lika gärna skriva ut att det finns risk att man debiteras vid byten av varor. Grymt besviken.
Även om det inte handlade om några stora summor så är det en principsak. Jag har aldrig varit med om liknande i någon annan butik. Aldrig. Har jag fått rabatt på tex Lindex eller Kappahl när jag köpt kläder till Jacob har jag alltid fått behålla priset så länge jag byter till samma vara men annan storlek. Det handlar ju inte om något nytt köp, eller hur?
Jag var inte ensam bland kunderna i kön som tyckte detta var väldigt underligt och dåligt hanterat.
Hade det inte varit för att Jacob sett sin present och så himla gärna ville ha den så hade jag lämnat kvar den i butiken och gått där ifrån.
Kan inte sluta känna mig lurad.
Jag har mailat deras kundservice och framfört mina synpunkter. Inte för att det förändrar situationen, men vill att de ska veta. Inte kul för nästa kund som råkar ut för samma sak och det handlar om större summor.
Dåligt.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar