fredag 3 februari 2012

10 år senare

För ungefär 10 år sedan satt jag i den där bilen. Nervös. Mycket nervös. Snön började falla och det smög sig på en oroande känsla. Som tur var fick jag börja. Jag satte mig bakom ratten och körde iväg. En halvtimme senare hade jag mitt körkort. Phu!
Tjejen efter mig fick det betydligt tuffare då snön suddade ut alla hjälpande linjer på vägarna. Värsta vintervädret slog till. Den dagen var jag lycklig att snön kom när den gjorde och inte dagen innan.


Nu har det gått 10 år sedan den dagen. 10 år! Helt sjukt vad tiden går snabbt. Måste dock erkänna att det var skönt att få byta ut den där omtalade körkortsbilden. Ni kommer väl ihåg storyn om Systembolaget som anklagade mig för falskt körkort. HA! Nu ska jag glatt visa upp mitt nya jag. Blev väl inte världens bästa bild nu heller (då det ser ut som om jag rakat huvudet), men vem bryr sig. Nu bör de väl i alla fall se att det är jag.
Så tro mig, det är inte med stolthet jag lägger upp den här bilden :) Skratta medan ni kan, sedan är den borta for ever och jag slipper skämmas hahaha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar