söndag 2 mars 2014

Skridskoåkning

För en vecka eller två sedan slog det mig att vi aldrig utnyttjat den arena vi faktiskt har i stan. Vi har två finns två fina ishallar och vi har aldrig varit där. Vi införskaffade ju skridskor i veckan och tog bilen ut till arenan idag på Allmänhetens åkning. 15 spänn per person över 7 år. Som hittat. Värt var enda krona.

Med självförtroendet på topp intog familjen Bambi isen klockan 12. Jag har endast åkt skridskor ett par tre gånger när jag var barn. Typ då när man åkte iväg med skolan. Jag har aldrig kunnat åka. Jag skojar inte när jag säger att jag stod klistrad vid sargen och drog mig fram. Det är den erfarenhet jag har. Tommy hade tydligen myglat bort sina skridskopass i skolan genom att leta puckar utanför hockeyrinken haha.

Måste säga att det gick över förväntan. Både jag och Tommy lyckades ta oss ifrån sargkanten. Det var väldigt behändigt att hjälpa Jacob så man fick hålla i målet lite diskret (haha), men det blev en och annan solotur också. Jag ska inte påstå att det var under full kontroll, men vi ramlade i alla fall inte. Det bästa var att vi var långt ifrån ensamma nybörjare. Det var både barn och vuxna som drog dit ordentligt :)

Det får bli ishallen fler gånger. Jag tror Jacob tyckte det var kul även om det var väldigt svårt. Han hade inte mycket kontroll över sina ben, men med ett mål att hänga på var det nog ganska kul ändå. Några gånger till i ishallen och han kommer lära sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar