torsdag 15 april 2010

Från mys till katastrof

I förmiddags hade vi det ganska bra. Jacob fick bada och leka med vattenkannan. Efter det tittade vi på alla spännande maskiner som sopade och gjorde fint på gatan utanför. Genom ytterst små mål mat lyckades även maten stanna i magen.
13:50 skulle vi till BVC och tyvärr fick jag väcka den lille mannen. Det visade sig vara ett väldigt otaktiskt drag. Vi bytte blöja och tog på ytterkläderna för att åka iväg.
I väntan på hissen hörde jag alla varningstecken jag inte ville höra just då. Ur vagnen snabbt som attans och sen skedde ett missöde i trappuppgången. Efter att ha rett ut den katastrofen gick vi till bilen. Jag var ju tvungen att åka iväg med honom för att få läkarintyget då han varit sjuk mer än 7 dagar. I bilen, halvvägs framme, kommer varningssignalerna igen och 32 sekunder efter det så var det dags igen. Neeej! Vi som hade det så bra idag.
Som tur var fanns det ju inte mycket att få upp, men det behövdes ändå torka och styras upp. Stressad som bara den ramlade vi in hos läkaren 10 min för sent. Han vägdes och mättes när vi ändå var där, men resten av hans 18-månaders kontroll sköt vi upp. Poängen var läkarintyg och recept och det fick vi.
87cm har den busen hunnit bli, men med en ekande tom mage visade vågen bara 11kg precis som för två månader sedan. Nu hoppas vi att han blir frisk snabbt som bara den. Febern var borta i eftermiddag iaf. Skönt!

1 kommentar: