torsdag 22 augusti 2013

Seriöst!?

Kliver på bussen med en tjuga i handen. Har precis slutat jobba och varit i mataffären och handlat.

Jag lägger fram 20kr.
Föraren tittar. Ser något frågande ut. Han börjar sedan vifta/svänga frågande med handen. Han ler och söker ett svar.
Jag blir förvånad och utbrister "Eh vuxen!?"
Nu ser jag lika frågande ut. Vad menade han egentligen!?
Då hör jag föraren fråga: Säkert?
Jag: Ja, med marginal, men jag åker gärna på barnbiljett.
Föraren flinar förvånat och trycker fran en vuxenbiljett.

Seriöst? Hur länge åker man på barnbiljett? Till man är 16? 18? Okej att jag ser ut som en barnrumpa men INTE 16/18!!
Det komiska är att jag åkt på barnbiljett en gång tidigate i år. Då stoppade föraren mig efter att jag tagit min biljett och sa att jag skulle ha pengar tillbaka (!?). 

Visst jag ser väl ung och fräsh ut (skrattar) men alla borde väl ändå se att jag är vuxen :D

2 kommentarer:

  1. Bästa komplimangen juh:)
    Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fast det går inte att beskriva den här situationen. Det var nåt utöver de vanliga. Kändes bara konstigt :)

      Radera