måndag 16 september 2013

Plötsligt händer det!

Det har varit ganska tyst här på bloggen ett tag. Det har väl berott både på tidsbrist och bristande motivation. Främst har det handlat om jobbet. Det händer sjukt mycket hela tiden. I slutet på förra veckan var jag på konferens 30 mil härifrån. Jag vill inte gå in så mycket på det här på bloggen, men det var enormt kul. Alla dessa människor jag fick träffa och alla intressanta möten.
Man växer som människa när man blir utsedd att åka på sånt här och dessutom får ta del av all denna kompetens. Både socialt och i min arbetsroll.
På kvällen var det middag och mingel. Den roligaste kvällen jag haft på länge.

Mitt under konferensen första dagen överöstes min mobil med en massa sms och missade samtal. Jag förstod ingenting. Började undra om det hänt nåt. Jag gratulerades till månadens medarbetare inom det affärsområde jag tillhör! Fattar ni? Lilla jag på detta stora bygge. Jag blev minst sagt positivt överaskad och känner enorm glädje. Det är inte ofta jag känner denna typ av stolthet över mig själv, men nu gör jag det. Jag är en ibland några hundra som stuckit ut hakan och fått bekräftelse för det jag gör. Det är ju precis detta man strävar efter. Att synas. Att märkas. Att bli bekräftad. Att bli uppskattad. Stort tack till alla involverade. Jag är evigt tacksam!

7 kommentarer:

  1. Grattis! Det är du värd!
    Kramar från skåne

    SvaraRadera
  2. Stort grattis! Skönt att få belöning för allt jobb:)
    Sandra

    SvaraRadera
  3. Grattis min dotter jag/vi gläds med dig. Det är som du säger man behöver emellanåt en bekräftelse på att man gör något gott. Man växer som människa. Entusiasmen,motivationen och engagemanget kommer med raketfart - euforin sprutar när man får bekräftelsen.Tyvärr är vi människor och arbetsledare/chefer allt för dåliga på att ge kompisar,arbetskollegor kredit för det vi gör.Man är betydligt duktigare på att kritisera och finna fel.

    Tydligen är du inte medveten själv om dina kunskaper och att du gör ett bra jobb, vilket är trist, för det är viktigt att kunna själv kunna se detta för att finna glädje och vara nöjd med sig själv - bekräftelse m a o.

    Tydligen skapar du en förändring på jobbet som som nu lett fram till den belöning du fått.Stort framsteg kan jag förstå."Framsteg är omöjligt utan förändring:och de som inte kan förändra sina tankar o åsikter kan inte ändra någonting. (Geroge Bernard Shaw)

    Kramar från mamma o pappa !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jodå, jag är fullt medveten om vad jag presterar. Det får jag dessutom ofta bekräftelse på inom gruppen, men att synas inom hela affärsområdet på flera hundra man och att få denna utmärkelse - DET var jag inte beredd på. Finns en anledning till det, men det är inget jag kommer utveckla på bloggen då det finns regler även för detta :)

      Radera
  4. Grattis :)
    Hörde det från Tehagen och tycker det var ett riktigt bra val :)
    Det förtjänar du verkligen!! :D

    SvaraRadera