onsdag 26 mars 2014

Dags att planera semestern

I år fick vi bekräftat semestern ganska tidigt. Skönt. Så nu är vi i full gång och planerar semestern. I år vankas det en ordentlig road trip till Danmark. Själland, Fyn, Jylland... Ja, det mesta. Det kommer bli mycket bil, men det håller vi hemligt för Jacob då han inte alls är förtjust i bilåkande. Istället lägger vi fokus på alla roliga saker vi ska göra. Den Blåa Planet, Zoo, Legoland, stuga vid havet osv. Dessutom kommer det bli tre båtresor allt eftersom vi rör på oss...















Det kommer bli en liten härlig resa på strax över 100 mil utspritt på 2 veckor. Att planera en sån här resa kräver ganska mycket administration. Det behöver planeras exakta datum för att kunna boka in färjor, boende, inträden mm. Allt ska klaffa även om det ska finnas utrymme för lugn och ro också.
När man googlar lär man sig ganska mycket har jag märkt. Inte visste jag att det ofta är dåligt väder på Jylland eller att Danmarks bästa stränder ligger längs Själlands norra kust; Danska Rivieran.

Jag hoppas att vi får en lika bra sommar i år som vi hade förra året. Jag hoppas även att just våra semesterveckor blir de bästa :) Ego. Jag vet!
Sedan hoppas jag även att J, M, L och L kommer och hälsar på oss i Danmark. Det hade varit såååå kul!
Jacob har kollat in Legoland på Youtube och vill göra ALLT! Helst idag. "Jag vill...", "Kan vi...", "Snälla mamma...", "Åh, den vill jag testa"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar