onsdag 6 oktober 2010

Den finaste av dem alla!

Även om han har sina jobbiga dagar så är han helt underbar. Vi har ju haft en ledig dag tillsammans idag och den har varit över förväntan. Dessutom gick vi inte upp förrän åtta (!!).

I eftermiddags stod Jacob och lekte med vattnet i köket. Bakom ryggen på honom drack jag en Mer med sugrör. Han råkade vända sig om och då kom de små hundvalpsögonen fram och en bedjande arm om att få smaka. Han fick smaka, men jag sa att det var min och inte hans. Mmm sa han och drack. Han pausade lite och någon minut senare drack han igen. Sedan tittar han på mig med huvudet lite på sned och säger "mamma dicka". Såååå gullig som tänker på mig med och som lyssnade på mig. Normalt skulle nog vara att han drack allt själv.

Innan han skulle sova ikväll så tittade vi på ett avsnitt av Fåret Shaun. Det lilla lammet tappade sin napp och Jacob blev helt förtvivlad. I detta skede i serien satt lammet fastklistrat på ryggen på hunden som vaktar dem. Hunden visste inte att han fastnat på hans rygg och ingen såg att lammet tappade nappen. Jag såg Jacobs förtvivlade ögon och han pekade och försökte be mig ta upp nappen. Såååå gullig och omtänksam!

Sedan bäddade jag ner honom i sängen och då pekade han på kudden och menade att nallen inte var där. Sista veckorna har han velat ha sin nalle i sängen så jag hämtade den och sen somnade han på 2 min. Min älskling! Han är så söt och så underbar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar