måndag 25 augusti 2014

Första squashträningen för säsongen

Då var det dags att sätta fart på sommarens alla extra kilo. Dags att komma igång.
Det var med viss osäkerhet jag knöt mina skor och plockade fram squashracket. Det är fyra veckor sedan jag stukade foten så grovt att den fortfarande inte är helt okej. Ibland undrar jag om något litet ben till och med gick sönder. Det kommer jag dock aldrig få svar på så idag trotsade jag läkningsprocessen. Tänkte att jag måste se vad den går för.
Jag hoppades på teknikträning, men det blev fullt matchande i en timme. Jag kanske inte gav 100%, men 80. Det kändes okej, men riskerna är relativt höga i squashen. Lätt att belasta fel eller få tyngdpunkten på sidan av foten. Det skulle jag inte fixa. Men men, får se hur foten känns i morgon... Först då vet jag om dagens träning var en dum idė.

För er som gärna skulle testa squash... Det finns troligtvis två lediga platser i gruppen. Ena halvan är nybörjare, andra halvan fortsättningsgrupp. Man behöver alltså inte vara expert. Våga prova. Det är skitkul! Allt som behövs är ledig tid på måndagskvällarna och mycket vilja. Resten löser sig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar