tisdag 6 mars 2012

Hos polisen

Sedan i onsdags förra veckan har Jacob lääääängtat efter att få hämta sitt nya pass. Han har berättat för allt och alla att han varit hos polisen och gjort en "bok". Tålamodet är inte på topp och dagarna blev en evig väntan.
Idag kom dagen och han fick kliva in stolt som en tupp och hämta passet. Den kvinnliga polisen kände igen honom och han sken som en sol. Han tog emot sitt pass och studerade stora polisbilen utanför. Sedan blev han allvarlig igen...
Problemet är ju att semestern är alldeles för långt fram. Han längtar verkligen. I bilen hem kramade han sitt pass stenhårt i händerna och sa långt inifrån hjärtat "Jag längtar så mycket att få åka flygplan mamma". Han hade en sån hjärtskärande röst när han sa det. Jag trodde inte ens han förstod innebörden av att längta efter något så mycket. Jag får nästan dåligt samvete att jag berättat att vi ska åka på semester. Jag lider med honom. Väntan är inget kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar