söndag 11 november 2012

Varför tidsbrist nu efter 4år?

Börjar med att säga att vi haft en mysig Farsdag...även om vi firade den en dag i förväg. Det blev god ryggbiff med hasselbackspotatis och tårta till efterrätt. Tommy som inte fått sova på 1, 5 dygn fick flitig hjälp av Jacob att öppna paketen. Han hade själv bland annat ritat fina teckningar och slagit in med både papper och snöre. Han gjorde ett bra försök att skriva PAPPA också. Så när som på sista a:et blev det korrekt.

Idag har jag mestadels suttit med vårt fotoalbum. Mååååånga timmar. Ligger fett back. Milt sagt. Brukar fylla på sidor allt eftersom, men nu har jag tappat greppet. Försöker jobba ikapp ett halvårs backlogg. Det är kul men fruktansvärt tidskrävande när man inte gör det allt eftersom. Nu hänger det som en tung börda. 
Förstår inte varför jag känner sådan enorm tidsbrist nu för tiden. Det har funkat bra i 4år så det går inte att skylla på Jacob. Tiden bara flyger iväg. Jag får prioritera allt mer känns det som. Knasigt. Har jag blivit slö? Eller överskattar jag min förmåga? :) Ålder kanske? Jaja.. 

Städet sket sig också i helgen, men det överlever man väl kanske. Tvätten blev klar och tur är väl det så man slipper gå naken till jobbet i morgon :)
Med det säger jag godnatt!

1 kommentar:

  1. Välkonmmen till verkligheten! Själv ligger jag exakt 4 år back med allt som heter fotoalbum...
    Prioritering är A och O!

    SvaraRadera