onsdag 14 november 2012

Vem är ni?

En intressant sak som fångat mitt intresse sista tiden är vem som läser denna blogg. Det är ju lätt att bara tro att det är de närmsta man känner, men så är ju tydligen inte fallet. Sett till statistiken för hur folk hittar in till vår blogg så är det inte bara folk vi känner. Rätt kul att se vad folk googlar på och sedan länkas till oss. Idag har tex någon googlat på "idioter till grannar" och hamnat på vår blogg hahaha... Den var oväntad!
Något annat som förbryllar är från vilka länder läsare kommer, eller läsare och läsare, men såna som på ett eller annat vis hamnar på vår blogg. Tittar vi på senaste veckan visar den följande länder som top 10 bland besökarna:

Sverige
USA
Tyskland
Ryssland
Polen
Bulgarien
Norge
Danmark
Finland
Frankrike

Tittar vi totalt sett sedan bloggen startades i februari 2009 så ser det ut så här:

Sverige
USA
Ryssland
Norge
Tyskland
Grekland
Finland
Malaysia
Ukraina
Storbritanien

Så den stora frågan är... Vem är ni? Det är ganska många sidvyer på dessa länder. Jag förstår logiken i vissa länder, men inte andra. Har ganska många från USA som hittar hit. Är det bara slumpen, dvs att någon googlar på något engelskt ord som jag nämnt i bloggen och hamnar här (!?) eller finns det aktiva läsare där borta? Nyfiken.
Det finns även många träffar från Ryssland. Den är ju lite mer otippad. Jag menar, de googlar väl inte på saker jag bloggat om och hamnar här, eller?
Så, för att stilla min nyfikenhet, kan inte ni som läser bloggen lämna en kommentar. Framförallt om någon läser bloggen utifrån, dvs utanför svenska gränsen. Det kanske inte är någon, men då vet jag iaf det :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar