lördag 27 mars 2010

Helt slutkörd

Man kan ibland tro att det är ganska soft att vara hemma med en sjuk 1,5 åring, men ack så fel man kan ha. Första dagen är de ofta dåliga – alltså “sova-bort-dagen” dåliga. Sedan spelar det ingen roll hur mycket feber de har eller om de har ont, de har lik förbannat mer energi än en själv. Så var fallet hos oss idag då febern försvunnit. Då jag vabbat torsdag o fredag såg jag fram emot en “ledig” helg, men även där hade jag fel. Då Tommy varit iväg hela dagen fick man styra upp igen.
I förmiddags målade vi med fingerfärg. Trodde hela köket skulle se ut som kriget, men det gick bättre än väntat. Jacobs första Picassomålning är klar. I middags när han skulle sova tänkte jag återhämta mig och bara softa. Ack så fel…IGEN! 25 minuter sen var han uppe igen. Vad är fel på honom!!
Jaja, vi bestämde oss för att baka en kaka:

P3270032 P3270036 P3270038
Det gick galant och engagemanget är alltid på topp vid köksaktiviteter. Han följde sedan kakan väldigt noga i ugnen och sprang och kollade lite då och då så att allt såg bra ut :)

Då lilleman inte kunnat vara ute sedan i onsdags så tyckte jag vi kunde gå och handla så han fick en nypa frisk luft. Då regnet vräkt ner hela dagen så hittade vi en lucka i eftermiddags vid 4. Som vanligt så skiftar vädret och 4 meter utanför dörren började det regna igen och ytterligare 20 meter längre bort vräkte det ner!! Vilket skitväder. Både han och jag var som våta katter när vi kom fram till Willys. Där sprang vi på Sana och Jacobs kusiner som var lika glatt överraskade av regnet.
Hem igen med öppen himmel och sedan var det bara att styra upp middagen. Nu är klockan strax efter sex och Jacob sover. Nu ska jag inte lyfta en finger till… Tommy, i morgon tar jag barnledigt och sovmorgon!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar