söndag 21 mars 2010

Konstiga människor det finns

På väg till affären i morse så gick Jacob själv. Som alla andra barn stannar han ju för att titta på både bussar och folk som passerar. Ibland tajmar detta lite dåligt då vi håller på att korsa en väg. Idag hände detta och jag kallade på honom och berättade att vi måste gå över. Bakom honom kommer en utlänsk kvinna och går fram till honom och säger "ta min hand så går vi över". Det var något olustigt med henne. Jacob viftade febrilt med sina armar och sa "stick kärringj__el" med sina ögon :)
Naturligtvis var ju hon också på väg till Willys så vi träffade ju på henne igen. Och dålig tidsuppfattning som man har när man är uppe i ottan så hade de inte öppnat än utan vi skulle stå där utanför med bland annat henne några minuter.
Hon var inte helt normal och hon prata massa konstigt med Jacob. Sedan försökte hon ta upp honom, men han gjorde stort motstånd. Gör man så med folks barn? Hon var säkert en sån tant som kidnappr barn eller håller dem inlåsta i källaren. Inte nog med att hon försökte lyfta upp Jacob, hon försökte även ta vagnen för att "busa" med honom. Jag höll hårt kan jag säga och visa inte ett dugg intresse för henne när hon skulle spela rolig. Hon höll på med massa skumt så jag satte tillsist Jacob i vagnen och vände bort honom. Sikket pack det finns!


Väl inne i affären styrde Jacob upp. Skönt att ha någon som tar hand om korgen och ser til att den fylls hahaha. Gullunge!
Och som alltid annars kom det några bananer med hem också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar