tisdag 21 september 2010

Första gången!

Jag har varit på mitt livs första föräldramöte ikväll. Shit, jag känner mig gammal! *hahaha* Det var faktiskt riktigt intressant och kul att vara med. Vi fick massa info om vad som ska hända med Tullskolan och förskolorna. Blir nog bra så småningom, men jag är evigt tacksam för att inte ha barn på skolan just nu.
De berättade även om hur de jobbar, vad de gör och hur barnen utvecklas på Holmen. Har gillat dagiset från första början och de försämrade inte sin position genom att berätta att barnen får göra mycket själv för att lära och skaffa självförtroende, t ex plocka undan tallriken efter maten, ta på och av sig kläder mm. De ställs även inför enklare problemlösningar och får inte alla svar på förhand. Me like!

2 kommentarer:

  1. Ja du jag har ju Joel i trean som ska flytta till saltö en termin sen till wämö en termin och när joel börjar på wämö ska nova börja på saltö. det krävs inget geni för att räkna ut att det inte går

    SvaraRadera