tisdag 28 september 2010

Vilket rån - jag har valt fel yrke!

Det har nog inte gått många förbi att jag säljer en hel del saker både på Tradera och ibland även Blocket. Det dimper ju ner en faktura då och då från Tradera och senaste tiden har jag reagerat på summorna som kommer i relation till vad jag sålt. Gick in och kollade vad de tar ut för avgifter nu för tiden och tappade nästan hakan och blev samtidigt förbannad.

Säljer du grejor för mellan 4-200kr (vilket är det vanligaste för mig) tar de ut 3kr i fast avgift plus 7,5% av försäljningspriset.

Det tycker jag är helt sjukt. Låt säg att jag säljer ett klädesplagg för 50kr. Då ska de ha 6,75kr av kakan. Ska man bli förbannad och bojkotta sidan nu eller ska man höja ett glas för de entreprenörer som lyckats med bedriften att starta detta företag. My God! Deras pengar rullar ju bara in hela tiden... Och vad behöver de göra!? Säkert något, men inte mycket i relation till vilka pengar de får. Sjukt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar