tisdag 28 september 2010

Ser inte möjligheten till ledighet, gör ni?

Att vabba är något många ser som en skänk från ovan, något härligt...ja en möjlighet till ledighet. Jag är långt ifrån den personen. Jag tycker inte det är roligt att vara hemma och vara sjuk själv och jag tycker inte det är roligare att vara hemma med någon annan som är sjuk. Det är inte så att jag inte vill ta hand om min son så missförstå inte, men jag hade mycket hellre varit ledig i så fall.

Jag har lärt mig att ett barn oftast bara är riktigt sjuk en dag, sedan är de onaturligt pigga som vilken frisk som helst. Antal grader på termometern spelar ingen roll, de klättrar på väggarna och humöret svänger i takt med tristessen. Att sitta hemma i detta och försöka roa en sjuk 2-åring dag ut och dag in ser jag inte som ett nöje. Jag är hellre ledig och kan ta med min son ut på äventyr. De som ser vab som en skön utväg att slippa jobba, skaffa nytt jobb! Då trivs ni inte.

Ja hur har jag tillbringat mina två dagar hemma denna vecka. Igår hade jag mest tråkigt och Jacob lika så. Jag var trött och orkeslös och hade inget sug alls på att leka med leksaker. Idag är det mycket livligare här hemma. Vi har byggt med lego och tittat på Pippi, sedan har jag fått frostat av en frys och städat ur kylen. Inte illa va? :)
MEN, den stora nackdelen med att vara hemma ÄR att man blir SMITTAD *Gah!* Så nu är jag förkyld också. Lattjolajbans.
Bitter? Haha nejdå, inte alls... :P

1 kommentar:

  1. Jag saknar dig på jobbet! Men hörde av en fågel att du kommer i morgon!
    Torkskåpet var fel gissning ;)

    SvaraRadera