torsdag 6 januari 2011

Ett misstag med kniven kan få förödande konsekvenser

Jag gjorde en repris på en kollegas missöde härromveckan och skar av mig "halva" fingern. Jag skar purjolök och tittade bort en bråkdel av en sekund när Jacob kallade och vips så skar jag bort halva nageln och en bit av fingret därunder. Det blev väl inte så djupt tack och lov, men som sagt halva nageln och en bit av köttet under är borta. På ren svenska gör det ont så in i he*v*te om jag rör vid fingret eller försöker använda det. Annars är det rätt okej nu efter att det dunkat sönder halva mig. Kommer bli en utmaning att duscha nu ikväll...

Jacob var illa tvungen att låna ut sina coola plåster då våra egna var slut. Tror definitivt jag kommer vara den med häftigast plåster på jobbet i morgon :)

2 kommentarer:

  1. shit! gjorde exakt samma sak idag när jag skulle fin hacka gräslök. kommer nageln växa ut igen!? hur lång tid tar det för den att läka?? det har nu gått 7 timmar och jag har 5 plåster o bandage. sluta inte att blöda och det sved som in i ..... vad ska jag göra?? tips??

    SvaraRadera
  2. Det gör riktigt jäkla ont, men det läker. Första dygnet var värst. Jag kunde inte sträcka ut fingret och det gjorde skitont om något nuddade fingret.
    Det fanns väl inte så mycket att göra mer än att vänta. När det slutar göra ont så lufta det ofta för bättre och snabbare läkning. Mitt tog någon dag innan det blev bra och sedan växte nageln ut ganska snabbt igen. Idag ser jag ingenting...
    Hoppas det löser sig!

    SvaraRadera