torsdag 27 januari 2011

Känns som om jag blivit översprungen av en älgflock

Idag blev det en runda i längdåkningsspåret. Hyrde skidor i morse och gav mig ut på rundan som skulle hamna på någonstans mellan milen och en och en halv.
Väl hemma har jag starka misstankar om totalförlamning i morgon. Ljumskarna är stelare än träden i skogen och arm- och lårmusklerna känns misshandlade.
Ska dock erkänna att det är värt alla plågor dagen efter. Det är helt underbart att vara ute på fjället och köra skidor genom skogen. Man blir snabbt trött, men med vilja går det att köra långt. Det kan verka tråkigt med längdskidor men jag tycker det är härligt och en upplevelse i sig.

2 kommentarer:

  1. Älgflock? Det kan inte vara den där obehaglige nakne mannen som verkar vara lös runt i skogarna? :-D

    SvaraRadera
  2. Hahaha ja den där nakne mannen vet man aldrig var man har. Gäller se upp!
    Det var dock inte honom jag blev översprungen av idag :)

    SvaraRadera