lördag 1 oktober 2011

En bra mamma-son-dag

Tre dagar i rad har jag och Jacob mer eller mindre varit själva. Vi har haft det både bra och roligt. Idag blev det en heldag ute i solen.
Vi begav oss till Grevasundet efter lunch. Där var det full fart. Jacob grävde, körde skottkärra, lagade mat, ryktade hästen och fiskade. På plats fanns bla två barn med deras mormor och morfar. Pojken var kanske 4-5 år och flickan uppskattningsvis 7år. På nån vänster blev Jacob en del i deras lek. Deras mormor och morfar lekte fiskare med barnen och Jacob transporterade fisken från båten till affären där flickan jobbade. De hade fullt upp och själv kunde jag sola mig :)
De lekte så mycket att Jacob säkerligen såg dem som en del av sin egen familj. De hjälpte honom i och ur båten och han pratade med dem för fullt. Han frågade till och med mormorn om hon inte kunde gunga med honom. Min lilla gullunge.
Flickan kom sedan fram till mig och sa " Kan du inte fråga honom (Jacob) om han vill följa med till torget och hoppa i hoppborgen?
Gulligt av henne. Jacob hörde detta och när de skulle gå skulle naturligtvis han också gå. Han sprang med de andra barnen och såg lycklig ut. Efter en stund frågar Jacob om han får hålla handen. Javisst säger jag och sträcker fram handen. "Nä, han" säger Jacob och pekar på morfarn som går framför. Blev lite snopen. Han tog in dem som sina egna.
Han blev väldigt besviken när våra vägar skiljdes åt. Han kunde inte förstå varför han inte kunde följa med dem.

Senare eftermiddagen spenderades på torget där det var full hålligång. Hopptornet blev första, enda och sista hållplats. Vilken lycka! Det är så härligt att se denna glädje. Tror vi var hemma strax innan halv sex. Han var svettig och helt slut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar