tisdag 6 december 2011

Pysseldag

Efter några dagars sjukdom var Jacob tillbaka på dagis idag. Tanken var att jag och Tommy skulle vara med på hans pysseldag, men Tommy fick ligga nerbäddad hemma då det nu var hans tur att vara sjuk.
Jag och Jacob har pysslat och fått julfika. Det blev både tomtar och annat skoj. Periodvis tycker han det är riktigt roligt, men det vänder på en 5-öring och sedan är intresset förbi. Tror det ibland är lite för svårt och tålamodskrävande. Vår lilla älskling har inte mycket till tålamod alls...
Men men, vi hade det kul och mysigt ihop.


Större delen av kvällen har jag sedan legat nerbäddad. I natt frös jag så mycket att jag inte kunde somna på flera timmar. Det slutade med att jag fick ta mig i kragen och gå upp i kylan för att hämta kläder. Jag sov sedan resten av natten med både byxor, tröja och ett tjockt täcke. Hosta har vi alla och ikväll efter pysseldagen fick jag tillbaka denna enorma frossa. Jag somnade i soffan under ett täcke med både byxor och dubbla tröjor. Jag knaprar ipren och känner nu att jag börjar bli människa igen. Vi får se hur det käns i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar