lördag 25 februari 2012

Hål i plånboken

Det har varit en härlig dag idag med vårvärme och en sprudlande glad familj. Jacob har varit i form och behagligt medgörlig hela dagen trots överhoppad middagslur. Man får verkligen ut 100 gånger mer av en dag om han inte sover middag.
Denna lördag har gått i shoppingens tecken. Helt sjukt egentligen. Lönen var välkommen, men nu känns det som att jag har stora hål i plånboken.
Vi började dagen med lite klädinköp. 30% rabatt på ett helt köp på Lindex slutade med två nya jeans, en ziptröja, en vårjacka och en ny pyjamas. Allt till Jacob. Därefter blev det ytterligare ett par byxor och två par skor. Även detta till Jacob.

Skorna valde han helt själv. Han sprang runt och provade skor till höger och vänster. ÄVEN HÖGKLACKAT!! :) Ska tilläggas att han aldrig brukar ha intresse för att prova varken skor eller kläder. Dessutom är han sedan en månad tillbaka blivit väldigt social och modig. Han insåg snabbt att tvn var bortplockad i butiken och gick fram till tjejen i personalen och frågade var den var. Sedan informerade han oss så vi också skulle veta att den var sönder. Kan tillägga att han pratar med allt och alla just nu. Kända som okända och om allt. Hörde tex att en familj på McDonalds letade efter toaletten och då informerade Jacob dem snabbt om att hans pappa var där och hade låst dörren :D

Jag och Tommy fick också shoppat en del kläder idag samt lite grejor till datorn. Bland annat blev det en ny webbkamera då den andra gick sönder efter att ett visst barn hittat på hyss. Mormor får abstinens om hon inte får prata med Jacob live ju haha. Snygg om jag får säga det själv. Vad tycker ni?

I ett svagt ögonblick blev det även inköpt ett bandymål och två nya bandyklubbor. Som jag säkert nämnt tidigare finns det ett stort bandyintresse hos Jacob. Han står här hemma och skjuter med en "babyplastklubba" mot pappa som står i mål. Då sängen agerat mål tyckte jag det var på tiden att han fick ett riktigt mål och en ordentlig klubba. Så nu ska det spelas :)

Efter en sådan här dag behöver jag inte ha dåligt samvete att jag ska in på övertid i morgon klockan åtta. Tommy styr upp tvätten, jag jobbar och sedan avslutar vi med kalas och träning på det. Låter som att vi har att göra även i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar