söndag 5 februari 2012

Köttfärsbiff med fetaost

Tommy vid spisen. (som vanligt)

Jag tog på mig att laga mat idag igen, tycker det är kul att testa recept jag inte gett mig på innan, så idag googlade jag fram biffar med fetaost när jag var i affären. 
De blev riktigt goda, till i med Ingela o Jacob sa det. Så jag tänkte dela med mig av receptet, serverade bulgur och sallad till detta. 

cirka 20 st

500 g nötfärs
1 ägg
1/2 dl crème fraiche
1 msk flytande kalvfond
1 vitlöksklyfta
2 msk tomatpuré eller chilisås
1 tsk rosmarin
Ev. 1 tsk salt, men om man inte vill ha dem för salta kan man utesluta det. De får sälta av kalvfonden och fetaosten.
1/2 tsk svartpeppar
50 g fetaost
olivolja att steka i

Blanda nötfärs, ägg, crème fraiche, buljong, pressad vitlök, tomatpuré, rosmarin, salt och peppar till en smet. Smula och rör i fetaosten. Forma små biffar. Stek biffarna i olivolja, cirka tre minuter på varje sida.



4 kommentarer:

  1. Ja, de ser riktigt goda ut! Får testa...
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  2. Detta ska jag testa! // Tina

    SvaraRadera
  3. Låter som något jag får laga till ikväll om jag orkar. Tack för tipset! :-)

    SvaraRadera