måndag 20 augusti 2012

Sjukt nöjd!

Idag hände det... I januari bloggade jag om ett mål att springa till Squashträningen. Då bodde vi på Pantarholmen och det kändes som en lagom sträcka som uppvärmning. Jag misslyckades väl med det kan man säga. Sa ju att jag skulle göra det till våren och även om sommaren kom sent så får augusti räknas som too late. Men bättre sent än aldrig...
Sprang 2 km idag, hämtade sedan skor och racket och begav mig till squashhallen. Tillbringade sedan en timme där (inklusive fysavslut med jobbiga övningar). Känns gott i kroppen nu...
Jag är i alla fall sjukt nöjd över att ha sprungit innan träningen. Dessutom sänkte jag min tid med 2,5 minut sedan senaste passet i juni. Vet inte om det är ett tecken på hur långsamt jag springer, men det skiter jag i. Det är helt klart en märkbar förbättring. Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar