fredag 28 december 2012

Julen i repris

Årets julfirande hölls i Skåne. Vi åkte ifrån snön till ett barskrapat plattland :) Men som tur var kom snön dagen före julafton. Jacob tog på sig overallen och hämtade skyffeln. Det roligaste med snön, utöver pulkaåkning, är snöskottning.


Det blev intensivt snöbollskrig med mormor och många skratt innan det var läggdags. Sedan kom då äntligen den stora dagen. Julafton. Jacob har räknat ner i en hel månad och byggt upp spänningen i den grad att han mer eller mindre inte orkade med julafton. Han var trött och humöret svajade för småsaker. Tyckte nästan lite synd om honom. När tomten kom ville han inte vara med, men när paketen skulle öppnas då återupptod han och energin var på topp.

Det blev en lyckad dag och Jacob fick allt han önskade av tomten. I alla fall om man får tro det han sa till mormor innan han kröp ner under täcket. Polisstationen var nog pricken över i:et.
 
Ja, vad har hänt sedan i julas... Mest jobb. Grabbarna har varit lediga, men jag har jobbat igår och halva dagen idag. Just nu är Tommy och dömer fotboll och jag och Jacob städar.
 
Vi tittade på Läckbergs nya "serie" som kritiserats så mycket i tidningarna. Vad hette första filmen...Fällbackamorden...var det så? Ska jag vara ärlig tyckte jag inte att det var något speciellt heller. Det var söndagsunderhållning men inte mer än så. Ok typ. I det stora hela saknade den spänning och hjärnverksamhet, dvs den var lite för "enkel". Men som sagt, mer spänning så hade det gjort susen.
 
En annan rolig sak som hänt... Eller kanske inte hänt, men som jag väntar på. En ny kamera... Jag har tittat efter en ny kompletterande kamera till den jag har och det här blev köpet:

Sony DSC-HX20V. Kraftfull kompaktkamera från Sony med 18,2 megapixlar, 20x optisk zoom, full HD-videoinspelning, supersnabbt autofokus och 3D svepande panorering.

Jag hoppas kunna få den efter nyår. Den har fått många utmärkelser och vunnit en hel del tester. Jag gillar ta bilder. Jag skulle vilja lära mig att hantera en systemkamera, men tyvärr räcker tiden inte till. Ibland känner jag att min superlilla kamera här hemma inte räcker till för de krav jag har. För dåliga bilder inomhus eller i mörker, inte tillräckligt skarpa bilder vid filmning, lite för långsam när man ska ta bilder på barn mm. Dock en himla bra kamera. Men nu kompletterar jag alltså med denna lite större (men ändå lilla) kamera. Ska bli kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar