söndag 9 december 2012

Pepparkaksbak

Oj vad tiden går snabbt. Jag hinner inte med vad jag ska. Därav väldigt lite bloggande. Men det har hänt massor... Bara all den här snön har hållt oss sysselsatta. Jacob älskar snön och älskar att åka snowracer. Tommy har fått bege sig ut i backen några gånger...
Igår fick vi för oss att det var hög tid med pepparkaksbak. Lussekatterna blev klara för en vecka sedan. Jacob kavlade upp ärmarna och satte igång. Han gjorde alla pepparkakor själv! Kul att han är så engagerad och tycker det är kul..
 
Vi fixade även till ett litet pepparkakshus. Jag tror det hamnade lika många godisar i Jacobs mage som på huset :)
Ni kommer väl ihåg att ni ska sätta ihop pepparkakshuset med smält blockchoklad och inte den där skållheta sockerlösningen som hamnar överallt bortsett från där den ska vara :) Smält choklad som börjat svalna är lösningen på det pefekta huset. Snabbt och lätt!

När Jacob fick dekorera sitt egna pepparkakshjärta fanns det inga gränser för lyckan och kreativiteten. Hjärtat är nu fint upphängt i köksfönstret. Liiite svårt att förstå att det inte ska ätas upp direkt. Godiset lockar enormt...

Alla tomtar åkte fram igår. Jacob har tjatat i en vecka och självklart skulle han få igenom sin önskan. Det är extra mysigt nu när det är kallt och vitt ute. När han vaknade gick han direkt in till alla tomtar och började placera ut dem. Snabbt går det och 70% hamnar på hans rum :)
Tur han ärvt intresset för julen från mig och inte Tommy *blink*

Ska nu sätta mig i soffan och äta min nykokta "tomtegröt" :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar