måndag 31 december 2012

Gott Nytt År




















Nu närmar det sig de sista timmarna på året. De flesta förbereder god mat, är på väg in i duschen, checkar av marchaller och raketer, lägger champagnen på kylning, ser till att ölen är kall osv.
Själv bryter jag trenden då jag springer runt i mysbyxor med dammsugaren i högsta hugg :)

Jaja, duschen kallar så småningom på mig med och sedan bär det iväg till våra vänner och bekanta för ett trevligt nyårsfirande i Spandelstorp.

Några nyårslöften blir det inte inför nästa år heller. Tror inte ett smack på nyårslöften. Däremot kan jag mycket väl sätta upp mål, men jag kallar det inte för nyårslöfte. Det enda jag gett mig f_n på nu är att nå mitt mål gällande min livsstil. Det är fortfarande hårda pix med sockerintaget. Har fått tydliga bevis i jul att ett sockerberoende fungerar på samma sätt som andra beroenden. Det är bara det att folk inte tror man menar allvar eftersom det inte heter något dramatiskt som alkoholism eller drogmissbruk.
Men men, ett nytt år kommer och då ska jag bibehålla mina strama regler samt även gå ner till min målvikt. Tappade 10 kilo första halvåret under 2012, men sedan har jag stått still. Inget ont i det utan snarare skönt att få bekräftelse på att jag kan hålla det. Träningen ska trappas upp ett snäpp till och jag ska gå ner mina 7 kvarvarande kilo till 1 juni 2013. Om jag lyckas återstår att se...

Till alla familjemedlemmar, släktingar, vänner, kollegor och okända läsare...
ETT GOTT NYTT ÅR PÅ ER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar