lördag 16 november 2013

Första kalaset sedan i våras

Jacob är i en fas då han absolut inte ska gå på kalas. Jag har mina aningar om varför, men det har inget med så enkla saker att göra som personer eller miljö. Jag menar, han gillar ju ballonger, godis, att leka och så vidare. Under hösten har jag haft mina aningar om varför. Stämmer det så förklarar det också varför han själv inte vet, utan bara säger att det är tråkigt.

Hur som helst, under de senaste 7-8 månaderna har vi fått tacka nej till de kalas han blivit bjuden på. Han har verkligen inte velat och vi har inte tvingat honom. Det är jättejobbigt för honom. Det gick så pass långt att han själv inte heller ville ha kalas på sin födelsedag. Tråkigt, men det är ju ändå hans dag och vill han inte så ska han naturligtvis inte behöva. Kalas ska ju vara kul.

Idag var han på kalas (!). Det gick både bra och dåligt, men jag är stolt att han gick. Det var dock först timmarna innan som han övervägde att gå. Det finns en bakomliggande story till detta också, men den tar vi inte nu.
Vi var där tillsammans och jag tror att han hade kul större delen av tiden. Det svänger dock snabbt.

Kalaset var på Cyberzone och A fyllde 5 år. Grattis igen till henne och stort tack för trevligt kalas! Hoppas presenterna blev bra. Leklandet på Cyberzone har byggts ut en del och den nya riddarborgen var en hit. Många gångar att krypa i, klättervägg, torn, fängelse, vallgrav med hajar och skattkista. Super!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar