måndag 7 april 2014

4 veckors utmaning

22 dagar har gått. 22 dagar helt utan godis, kakor, chips, popcorn, läsk, alkohol och annat onyttigt. Min utmaning till mig själv var 4 veckor, men jag känner redan nu att det inte får den effekt jag önskat. Jag har dragits med mitt enorma sockermissbruk igen ett tag och nu fick det vara nog. Ville nystarta med en månads rening av kroppen. Det ger definitivt effekt men inte på det mentala planet. Jag har ett för stort lass att dra. Ett stort arbete. Men det går. Det vet jag. Karaktär är vad som behövs.

Nu kvarstår några dagar av denna 4 veckors period, sedan får jag se hur jag går vidare. Nya utmaningar och bättre rutiner krävs. Låter som att styra upp ett barn, men jag erkänner min svaghet. Mitt beroende.

Var iväg och tränade squash idag. Var segt i benen. Tror hela jag är trött efter 1,5 veckas "pass-upp" till sjuklingarna här hemma. Det gick bra iaf - trots massa slit. Körde turnering på 8 pers och kammade hem trofén. Gick en tuff final men vann med 3-1 i game. Nöjd.

Nu blir det dusch och sval skön säng. Godnatt.

1 kommentar:

  1. Synd att du missade sångfåglarna från skåne!! (fanns på skype ikväll)
    Grattis än en gång på födelsedagen/ Mamma o pappa

    SvaraRadera