tisdag 5 juli 2011

Varför ska det vara så svårt...

I skiftningen februari/mars bestämde jag mig för att jag skulle köpa en Xperia Neo. Den skulle släppas i april. Tyvärr råkade Japan ut för massa tragiska händelser som då även påverkade datumet då Neo skulle släppas. Det var ju inte mycket att säga om det.
Det kom sedan nya besked om att den troligtvis skulle släppas i skiftningen juni/juli. Det kändes som en evighet, men det var bara att gilla läget. Tiden gick och jag släppte tankarna på telefonen.

För ca en vecka sedan kom det ett leveransbesked. Jippi! Eller!?... Det stod 5-10 dagars leverans beroende på leverantören. Fine tänkte jag. Då hinner jag få den innan vi ska till Paris. Två dagar senare kommer ett nytt leveransbesked där det står 3-7 dagar. Finfint. Detta var den 1 juli. Idag är det den 5 juli och jag hökar över mobilen i väntan på ett smsbesked från utlämningsstället :)
När jag kom hem från jobbet låg det ett nytt leveransbesked på mailen. Ja! Nu måste den vara på G ju... NÄ! Nu står det åter igen 5-10 dagar!? Ångrade sig Sonyericsson nu eller är de bara långsamma... Nu hinner jag kanske inte få den innan semestern ju. Blä! Ska jag va ärlig vet jag inte ens vad jag ska tro om leveranstiden. Det svänger ju hela tiden. Så varför ens skicka leveransbesked när man inte fått ordentliga datum än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar