tisdag 13 september 2011

Tidsbrist både hemma och på jobbet

Den senaste veckan har varit sjukt hektisk på jobbet. Mycket att göra och för få arbetstimmar i relation till arbetsbelastning. Det är kul, men samtidigt jobbigt när hjärnan ska gå på högvarv åtta timmar i sträck!
Direkt man lämnar jobbet ska man sedan styra upp hämtning på dagis, matlagning, dusch, pyjamas, godnattsaga och läggning. SEN och man har tur kan man slappna av. OM man har tur det vill säga, annars ska det plockas undan, diskas och annat "kul".
Tommy har varit iväg större delen av förra veckan och själv har jag jobbat övertid två helger i rad. Det har med andra ord varit extra mycket vilket märkts på bloggen. Nu närmar det sig kalas och annat kul så tidsutrymmet blir inte större närmsta två veckorna. Varken hemma eller på jobbet. Dock ska jag ha en "normal" dag på jobbet i morgon vilket jag ser fram emot :)
Även om det varit mycket så går det jäkligt bra på jobbet och jag trivs. Det har även funkat bra hemma trots alla turer till Stockholm och alla matcher och domarträffar. Det flyter på, men på minimalt antal timmar.
Bloggsuget har faktiskt försvunnit en del i detta. Har funderat många gånger på om jag kanske inte ska blogga mer, men jag vet inte... Är ju samtidigt kul. Vi får se helt enkelt.
Ikväll blir det iaf till att ta det lugnt framför tvn med en film. Ska dessutom försöka komma i säng i tid så det blir mer än de här 6-7 timmarnas sömn som det blivit sista tiden. Jag är en sovmänniska och behöver mina 8 timmar! Så är det bara.

Bjuder på en mysbild på nyduschade Jacob. Som tur är har han en bra period just nu. Han längtar till sitt dagis varje dag, är blöjfri, äter bra, sover bra och är en solstråle. Nu sover han gott i sin säng.

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar