onsdag 12 september 2012

Sverige - Kazakstan

Igår var det dags för min första landskamp live. Jag och pappa körde ner och där nere mötte (till slut :) ) Marcus och Johan upp på en restaurang för en bit god mat innan matchen.
Matchen var inget vidare om man ska vara ärlig, men jag är glad för att jag var på plats. Kul att uppleva landslaget på plats, och att se Zlatans utbrott på domaren på nära håll. :)
På bilden har Elmander & Co precis fått bort Z från domaren. Nu har jag inte sett några repriser på händelsen med Lustig och den Kazakstanska spelaren, men jag har svårt att se något ojust i den situationen. Skalle mot skalle, inget att ödsla energi på för resten av truppen.
Men ändå så skäller Zlatan sig till ett kort som kan bli kostsamt längre fram i kvalet och Seb skäller och viftar som en väderkvarn.
Med tanke på hur matchen såg ut så borde spelarna lagt denna energin på att få ordning på spelet. Inte mycket som stämde igår.
Jag tycker aldrig det är rätt att bua åt sitt egna lag, aldrig!
Däremot så förstår jag VARFÖR publiken buade även om jag som sagt inte tycker om det.
Vi spelade bollen från offensivt straffområde bakåt till Granen och Olsson vid flera tillfällen, och väl där gick bollen som på en tråd genom backlinjen gång på gång. Det var dålig fotboll rakt igenom, till och med Sveriges första mål kom pga dåligt spel. Tur att Elm stod på rätt plats när Lustig försökte sig på ett skott.

Nej som sagt, det var en dålig insats och spelar vi såhär blir mötet mot tyskarna i höst inget roligt.
Ändå var det roligt att vara på plats och uppleva en landskamp, sitta nära planen och höra spelarna under matchen. Härlig upplevelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar