onsdag 19 september 2012

Tidsbrist som heter duga

När jag inte bloggar så vet ni att det råder tidsbrist hos familjen A/W. Nu är det värre än någonsin. Lite ironiskt, men jag skrattar och är glad ändå. Man blir helt enkelt bra på att planera. Ett par dagar i veckan får jag jobba över för att ro i land helgerna.
Förra veckan fick jag jobba in tid för att kunna sluta tidigare på fredagen. Sedan hela helgen i Skåne med massa stohej. Denna vecka ser lika dan ut. Har varit på jobbet 06:30 (!) två dagar i rad för att kunna jobba in tid och gå hem tidigare på fredag. Jag behöver tiden för att fixa en miljon saker inför helgen.
På lördag får vi upp 7 pers från Skåne, vi ska ha kalas med huset fullt och sedan fyller Jacob år på söndag. Veckan efter är det massa smågrejor efter jobbet, 4-års kontroll och fotboll och nattarbete för Tommy. På helgen dömer Tommy fotboll både lördag och söndag, vi är bjudna på 30års fest och jag har 8 timmars beordrad övertid. När f_n ska jag hinna göra den? Det är helt omöjligt... Men skam den som ger sig. Det måste gå. Är ju beordrad som sagt. Får bara lägga det åt sidan så länge då jag inte har en minut över för övertiden just nu. Jobbar redan över för att klara ut mitt normala liv.
September är alltid en intensiv månad och så även i år. Tjoohoo :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar