tisdag 1 mars 2011

Vad kan ni om Androidmobiler?

Funderar på om jag ska köpa ny mobil. Det är inget fel på den jag har, men jag stör mig på att den är ganska seg och har långa svarstider på en del funktioner som jag använder ofta.
Tyvärr ska ju alla telefoner vara sådär stora och otympliga nu för tiden. Jag gillar storleken "mittemellan". Dessutom är alla mobiler smartphones vilket innebär att tyngdpunkten ofta ligger på surf och datafunktioner. Jag vill ha en telefon, inte en dator med tilläggstjänst tal. Ibland känns det som att det är det vi får. Hur länge överlever mobiltelefonen liksom? Utdöende redan? Risken finns...

Hur som helst har jag kikat på SonyEricsson Xperia Neo som släpps nu i mars. Jag vet inte tillräckligt om den, men tänker känna och klämma när den kommer ut. Jag vill gärna ha en mobil som har bra kamerafunktion och jag tror att den lever upp till det krav jag har.
Kanske ska tilläggas att jag INTE vill ha en iPhone så alla som tänker rekommendera en sådan kan skrota förslaget. Är inte imponerad! Fortfarande massa barnsjukdomar. Bara saken att man inte kan mms:a bilder normalt till en som inte har en iPhone! Bilderna blir ju mer tecknade än bra med skärpa. Den klarar inte heller kyla och många har samtalsproblem. Nej Apple, återkom när ni har nåt riktigt bra istället! Det är inte bara mail och surftjänsten som ska vara outstanding.
Så tillbaka till Xperia... Någon som har erfarenhet av androidmobiler? Plus/minus? Eller har ni någon mobil att rekommendera?

4 kommentarer:

  1. Jag tar gärna "problemen" med tal för outstanding mail&surf.. Ärligt talat, talproblemen på ifånen visar sig inte när man vardagsringer utan bara på jobbet, tex när man har tfnmöte. Ingen mening att göra reklam för Iphone, fattar det, men vill bara ge en liiiite mer nyanserad bild! Jag har dessutom aldrig märkt av kyla-problemen.

    SvaraRadera
  2. Vilken bild man har beror nog på vilka problem man stött på eller som man sett andra ha.
    Fråga Tommy om han märker av problemen med kylan ;) Och kolla gärna hur hans mms blir i min mobil eller när han bloggar. Dessutom är jag inte så imponerad som sagt, men det är ju tur alla är olika annars hade många företag gått i konkurs.

    SvaraRadera
  3. Om hans mms blir kass i din lur kanske egentligen säger mer om din än hans?
    Jag är ingen ifån fantast. Jag hade en. Och sålde den två veckor senare. Nu har jag en SE X10 mini pro och är ganska nöjd faktiskt. Men det kommer snart en annan android som heter Se Arc och DEN vill jag ha!

    SvaraRadera
  4. Hemskt vad alla försvarar iphone och motargumenterar :) Jag ville bara ha betyg på android och eventuellt en mobilrekommendation. Gillar ni iphone så respekterar jag det. Tycker det är en okej telefon även om jag själv inte skulle vilja ha den. Och nej, kassa mms-bilder beror inte på min mobil utan är ett fel i iPhonen. Kommer dock inte ihåg vad det berodde på. Sms från alla andra mobiler fungerar perfekt.
    SE Arc verkar schysst faktiskt. Lär bli den eller Neo för min del toro jag. Tror Neo är mer kamerafokuserad så därför har den lockat mer. Vi får se vad det blir :)

    SvaraRadera