fredag 3 juni 2011

Har vi idioter till grannar, eller vad händer!?

Jag sitter inne i Jacobs rum och försöker lägga honom efter en fullspäckad dag. Från ingen stans hörs ett kraftfullt bultande som man kan jämföra med att någon dunkar ett huvud hårt i en vägg om och om igen. Jag reagerar på ljudet för det är inte normalt. Hör att folk pratar. Blir tyst. Sedan samma visa igen. Riktiga smällar. Tyst igen.
Någon minut senare krossas en massa glas. Inget ljud som kan liknas vid en flaska eller nåt som tappas av misstag. Något går verkligen sönder och det rasar glas. Man blir ju nyfiken samtidigt som man blir orolig för någons liv. Tankarna går snabbt....
Det har bott folk här tidigare som vi misstänkt för hustrumisshandel så det kanske var därför första tanken drog sig ditåt. Så fort Jacob somnat gick jag ut i vardagsrummet och kollade. Mycket riktigt står folk och pratar om det som hänt. Svårt att höra, men jag uppfattar det som att någon krossat rutan till grannens lägenhet och tagit sig in. Antar att han varit på dörren från början...
Fråga mig inte varför. Framgick inte, men nåt fel måste det vara på dem. Grannen under kom hem någon minut efter detta och då rasade det glas från våningen över honom. Han blev fly förbannad och kallade dem för idioter då de utsatte folk för livsfara. Kan hålla med honom... Han kunde fått det i huvudet. Situationen uppstod på grund av oaktsamhet så han hade en poäng... Jaja, så är livet hos oss denna härliga sommarkväll....

Över till något bättre. Jacob pratar ofta om Isac. Han frågar om han är hemma, om vi kan besöka honom eller om de kan leka. Måååånga dagar i veckan.... Idag drog han vinstlotten. Det blev mys på stan och sedan bad på bakgården. Badet tog sig en annan riktning efter ett tag och det utbrast vattenkrig :)

Laddad...

Att få busa med Isac är lycka! Det är alltid en massa
knasigheter som står på schemat när de två träffas!

Tokpellarna skrattade gott och öste vatten över
allt och alla. Härligt!

Även Jennie tog sig friheter i vattenkriget och
Isac fick sig en regäl dusch :)
Nu är det sommar...

Även om det är roligt med vatten så finns det gränser. Gärna gränser i form av "jag kastar vatten på dig, men du kastar inte på mig" Det är Jacobs sätt att se på det hela *hahaha* Se själva...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar