tisdag 9 augusti 2011

Vinter mitt i sommaren


För någon vecka sedan läste jag att julskyltningen redan börjat i London. Helt sjukt. Juli och de tänker på tomtar. Nu är det i mitten på augusti och vinterkläderna har intagit butikerna. Tjocka vinteroveraller i färgglada färger möter en innanför dörrarna till de större kedjorna.
Min semester är inte ens slut! Jag funderar på om det blir något mer badväder och de funderar på snödjup och pulkaåkning...

Jacob frågar iofs varje vecka om det snöar ute så han kan åka pulka eller om tomten kommer med paket till honom snart...SÅ augusti är kanske skäligt ;) Man vill ju inte göra sitt barn besviket, men vad svarar man mitt i sommaren när termometern visar 21 grader och han vill åka pulka?

För att återgå till de TIDIGT uthängda vinterkläderna så köpte vi faktiskt en overall idag. Ja jag säger emot mig själv lite nu, men förra året tog alla slut innan vi ens hunnit tänka tanken att köpa en. Inte en endaste kvar som hade en normal prislapp. Körde tvådelat då och det gick ju bra, men jag anar mycket snö även denna vinter samt ett mer vågat barn som kommer ha snö överallt. Så för att inte stå utan blev det ett köp mitt i augusti. Fick 25% rabatt så det var väl ok :)

4 kommentarer:

  1. Tyvärr är det ju precis så att vill man kunna välja är det snart dags att göra slag i saken.
    I fjol passade Isac vinterkängor från året innan i augusti. När det var dags att ta fram dem i oktober var de för små. Då fanns det i princip inga skor kvar i hans storlek. Fick köra och ringa runt till många ställen eftersom affärerna inte fick in fler par pga att de var slut hos leverantören!
    Det är helt sjukt att man ska behöva handla så tidigt speciellt när man har barn som växer så att det knakar!

    SvaraRadera
  2. Snygg! Vad blev det för någon? Har också börjat spana lite även om jag också tycker att det är för tidigt:) Hur ska man veta storlek?

    SvaraRadera
  3. Vi köpte faktiskt en på Kappahl. Har inte testat deras innan, men de verkar bra. Vi köpte först 104 men den passade perfekt nu så bytte till 110 idag. Vågade inte chansa. Jacob är ganska lång så det är längden mellan axlar och gren som ofta blir för kort. Ska prova 110 ikväll om han tillåter.

    SvaraRadera
  4. Vi har också spanat in kappahl. Tror dom är toppen! Får se om jag får med mig sonen och prova i em. Klurigt med st. Han kan ju växa jättemycket eller inget alls innan vinter, men alltid bättre med för stort än för litet:)

    SvaraRadera