torsdag 24 november 2011

Har ni julkänsla?

Jag har inte. Jag är inte alls sugen på julen. Inget första advent, ingen lucia, inget julklappstänkande, INGET! Jag saknar trots allt snö och kyla. Utan snö och minusgrader är det höst, inte vinter. Jag säger inte att vi behöver ett halvårs snösäsong, men nu fram tills mitten på januari. Håller ni med eller är ni inga julmänniskor?
Jacob har pratat om snö och pulkaåkning sedan maj. Hur besviken kommer inte han bli när han inser var vi bor och att det oftare regnar än snöar till jul.

Idag fixade jag sista på adventsljusen. Det är det jag gjort. Detta brukar vara en mysig period, men jag saknar stämning :(
Nästa vecka hoppas jag på att vår Ullaredsresa blir av. Tanken var att fixa lite julklappar till Jacob, men vad? Jag kan inte tänka julklappar. Folk frågar vad han önskar sig. Kan man svara inget? ;) Nej, vi får ta oss i kragen helt enkelt. Tänka. Planera. Skapa stämning.
Till helgen kommer adventsljusstakarna och julstjärnorna upp. Får se om det kommer någon magi med dem eller om det uteblir.

1 kommentar:

  1. Visst vill vi ha snö!
    Faktum är att i fjol kom den första snön (som låg kvar) som idag och försvann ju först i mars/april.
    Vi jobbar på julstämningen. Idag har vi bakat lussebullar så nu luktar det i alla fall jul hemma. Helgens ljusstakar kommer definitivt sätta fart på känslorna:-)
    Vi skriver julklappslistor för fullt. Barnen vet ju vad de vill ha... ALLT!

    SvaraRadera