fredag 4 november 2011

Jag blev så glad!

Jag blev så glad idag när jag öppnade min mail och såg att vi skulle få kolla på en lägenhet från Karlskronahem. När vi anmält intresse för lägenheter i samma hus har vi haft köplats 102 och 48. Deprimerande, då vi stått i kö sedan sommaren förra året. Men men, idag kom ett erbjudande om visning i just detta hus. Jag hade till och med glömt att jag anmält intresse på den. Vi står som nummer 3 i kö så det finns ju en bra chans om det visar sig att det är något att ha.
Vi har tittat på så många lägenheter nu så det börjar nästan bli tråkigt. Tur vi inte har någon tidspress. Det ska dock bli skönt den dag vi har större lägenhet för idag är vi lite låsta. Vi har både stora familjer och långväga familjer vilket gör att kravet på yta och funktion är större än normalt. Dessutom har alla vi umgås med barn idag vilket gör det svårt att träffas kvällstid och få lite vuxentid utan barn. Det är ju inte alltid det finns barnvakt och då är det skönt att ha ett extra rum att natta barn i. Det är socialt hämmande att inte känna att man kan bjuda hem folk eller ha kalas med alla här samtidigt. Det är tråkigt.
Man tänker inte på det då dagarna rullar iväg i en rasande fart, men det går längre och längre tid mellan gångerna som vi hinner träffa kompisar utan barn, dvs ren kvalitetstid med vuxenprat. Det är lite synd och det är absolut hög tid att ändra på.

1 kommentar:

  1. Kan berätta att det inte alltid hjälper med större yta. Vi har ett helt hus och ändå träffar vi sällan polarna. Men vi tog oss faktiskt också i kragen i helgen. Även om vi har extra rum så har man ändå barnen runt sig. 8 barn låter en del... Vårt vardagsrum känns lite felplacerat mellan ungarnas rum!

    När man nästan givit upp dyker de bästa upp. Så var det både med vår lägenhet på Pantarholmen och huset. Vi håller tummarna!

    SvaraRadera