måndag 14 november 2011

Visste inte att vi var så snygga :)

Jag väntar fortfarande på fler åsikter om bloggen. Eftersom endast 7 röstade förväntar jag mig mer än 7st som kommenterar inlägget! Vad är bra, vad är dåligt? Nu har ni chansen ju...

Det jag hör oftast som ett minus på bloggen är att en del bilder försvunnit. Porträtten. Inte visste jag att ni så gärna ville se oss på bild, att vi var så snygga :D Känner mig faktiskt inte sååå snygg...
Om sanningen ska fram så är det inte en slump att de är borta. De personliga bilderna ute till höger tog jag bort i samband med förändringen. Dels för förändringens skull, men även för att jag inte vill ha så mycket bilder på oss på bloggen. Tidigare har vi lagt ut massvis med bilder på oss, familjen. Alla bilder som läggs ut blir väldigt tillgängliga för omvärlden. Det blir de nu också, men inte på samma sätt.
Bilderna är mer skyddade. Först och främst är de alla i mindre storlek. Då tänker jag på de som finns i blogginläggen. Sedan är de inte förstoringsbara och inte klickbara för att sparas ner. Detta är ett val jag gjort då jag inte vill att vem som helst ska ha bilderna.
Jag är fullt medveten om att det går att spara ner bilderna ändå, men det är stor skillnad att få en 5*8cm bild jämfört med 40*60cm t ex. Nu får man jobba för bilderna.
Jag tänker inte bara på kriminella eller oseriösa bildtjuvar som tar dem. Jag vill inte att vem som helst av de vanliga människorna ska ha våra bilder heller. De är bara för bloggen. Då tänker ni säkert "sluta blogga för fan". Ja visst, det skulle kunna vara ett alternativ. Tanken har slagit mig, men inte för bildernas skull.

Bilderna uppe till höger, i headern, blev jag väldigt nöjd med även om jag gjorde ett redigeringsmisstag på Jacobs bild. Jag tyckte de blev kanonbra, men jag har förstått att jag inte delar den känslan med alla. Min mamma tycker som Sandra att de är för små och att porträttbilderna var bättre ;) Det är helt okej. Alla tycker vi olika. Jag gillar dem i alla fall!
Att de är små måste bero på att ni har dåliga telefoner eller för små datorskärmar hahahaha.
Skämt och sido, jag vill gärna ha mer feedback.
Med tanke på bilderna så var tanken att det skulle finnas fler personliga bilder ute i högersidan. Jag ville inte ha dem i någon form av ram utan få dem att smälta in i bakgrunden på samma sätt som bilderna uppe till höger. Det känns mer levande då. Tyvärr gick inte detta då bakgrundsmallen som jag använder måste ha en ram runt bilderna här. Så det gick i stöpet... På er bekostnad! Ni som saknar bilder i alla fall.
Jag får se om jag kan lösa det på något vis...

Jo sedan en annan sak som kom upp och som fler kommenterat tidigare; vem är det som bloggar egentligen!? Är det Ingela eller är det Tommy? Ja det kan man undra. Jag har aldrig tänkt på att det är viktigt att veta. Kanske för att jag själv inte är läsaren. Självklart ska ni få veta det om det är önskvärt. Det finns en mycket enkel regel att följa för att veta vem som bloggar. Handlar det om fotboll eller öl så är det Tommy, alla andra inlägg skriver jag! Lätt som en plätt. Eller tja, kanske inte... Jag bloggar om fotboll ibland med, men 99% av alla inlägg skrivs av mig. Tommy är som bortblåst på bloggen, men trycker ni på lite kanske han kan ta sig i kragen och skriva lite. Framförallt kan jag be honom flagga för när det är han som sitter vid tangenterna. Det är ju inte så ofta så det borde han kunna lösa. Så ser ni inga namn är det jag, vare sig ni vill det eller ej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar