onsdag 27 februari 2013

Cobra crossfit

Testade cobra crossfit på CWC Lyckeby idag. Var 100% förberedd på ett tufft pass och föväntade mig träningsvärk som ett brev på posten. Nu kan jag nog bekräfta att det kommer bli så.
Jag kände mig förvånandvärt stark i överkroppen. Ingen syra och inga problem att hänga med, MEEEEN låren. Herregud! Vi körde 8 olika övningar och repeterade dem 8 eller 9 gånger. Efter typ 3 runder skrek mina lår väldigt plågsamt. Jag fattar inte varför jag är så svag i låren. Jag har samma problem på squashen när vi ska köra "jägarvilan". Jag har noll uthållighet. Men men, det kanske kan ändras nu :)

Jag misstänker starkt träningsvärk i låren i morgon och antagligen kommer jag ha träningsvärk på fler ställen. Den smällen kan jag ta. Det är ju gott att känna att man lever :) MEN, (ett stort men igen) jag har squashträning i morgon. Inte såååå smart nu när jag tänker efter. Haha, men det är väl bara att köra hårt :)

Nedan finns ett filmklipp från ett annat cobra crossfit-pass i Lyckeby. Vi hade inte samma övningar idag, men då har ni iaf en hum om vad det är om ni inte kände till det sedan tidigare.



Eftersom jag ska jobba övertid hela lördagen lär det inte bli fler träningpass denna vecka och det är nog tur det. 3 pass på 4 dagar får räcka. Jag är ju inte 20 längre ;)

Är du sugen på att hänga med nångång så säg till!

1 kommentar:

  1. Kul att du tyckte om det:) Det är ju olika pass varje dag, alla tuffa och roliga och inriktade på olika muskelgrupper.
    Det kommer bli träningsvärk, jag lovar!
    Du får ta en tyngre säck nästa gång;)
    // Tina

    SvaraRadera