måndag 10 februari 2014

Börjar tröttna nu

Nu har jag haft hosta i mer än en vecka. Sedan förkylningen bröt ut i fredags har hostan steppat upp och blivit än värre. Hostan är bra mellan 11-18 men alla andra timmar på dygnet är den en pain in the ass. Minst sagt. Nätterna har varit värst. Jag hostar med bara minuters mellanrum och det sliter hårt i luftrören. Tror det är därför jag har dålig röst också.
Jag sov inte många timmar varken natten till lördag eller natten till söndag.
Idag har jag varit hemma från jobbet. Fick faktiskt sova i natt, men vid 7 i morse flyttade jag mig bara från sängen till soffan. Kollade på OS i kanske 20 min, sedan somnade jag igen och sov till 12:30. Snacka om att behöva vila ut. Det är svårt att prioritera sin egen återhämtning när det varit så mycket annat. Jacob har haft vattkoppor, det har behövts fixas och donas hemma och ja.. Det har varit mycket. Jag låter fortfarande som en kraxande kråka och har kvar hostan, men jag fick i alla fall sova ordentligt idag. Jag får se om det blir jobb i morgon eller om jag stannar hemma en dag till. Jag får se hur jag låter i morgon och om hostan lagt sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar