söndag 2 februari 2014

En mardrömsnatt

Han somnade 18:30 igår och vaknade redan vid åtta. Sen bar det bara utför. Han kunde inte sova, det kliade och han hade ingen ro alls. Han somnade i min säng 22:20 och från dess fram till 01:00 hade han varit vaken 5 gånger!! Vi smorde och vi smorde och jag kände hans panik över hudens irritation. Han vände och vred och gnuggade och kliade :(

03:30 bestämde jag mig för att övergå från PoxClin till vanligt hederligt potatismjöl. Detta ska tydligen fungera mot klådan. Hur besviken blir man inte när man inser att det inte finns något potatismjöl hemma. Jag var helt övertygad om att vi hade. Jag kollade inte ens. Ångest. Jag led så med honom i natt. Tror jag själv sovit totalt 2 timmar. Stackars liten.

Idag på dagen har allt varit lugnt igen. Ingen klåda och inga symptom (mer än prickarna). Fasar lite för kvällen/natten som närmar sig.

Som ni ser på bilden är han pigg och glad även om han är enormt prickig. På bilden syns inte de små prickarna, bara de stora. Uppskattade det till ca 100 prickar bara på ryggen :( Men men, han är tuff... Vi reder ut det här med.

1 kommentar:

  1. Usch, stackare! Vi använde kylbalsam till Isac men han fick aldrig så många koppor och hade bara lite feber. Ganska lindrigt med andra ord. Skönt dock att ha det avklarat medan de är små. Kramar till er!

    SvaraRadera