tisdag 11 februari 2014

OS-silver och OS-brons
















(Bild från www.svt.se)

Två medaljer bärgade i dags sprint i OS i Sochi. Det var ett av de mest underliga lopp jag sett. Gillar sprinten då det går snabbt, är mycket kamp och ofta bjuds på roliga och spännande lopp. Sedan är det en gren svenskarna är väldigt duktiga i.
Idag var det en fartfylld och helt oväntad final. Emil Jönsson som gick in i väggen och låg sist med stor marginal lyckades ta ett brons efter att tre åkare kraschat i den omdiskuterade kurvan. Helt plötsligt från ingenstans låg Emil trea. Teodor Peterson knep silvret efter att han och Hattestad på egen hand gjort upp om medaljerna.
Underligt, oväntat och två medaljer. Med tre svenskar i final får två medaljer ses som ett godkänt resultat :)
Även om Emil Jönsson fick medaljen lite oväntat var han värd den. Han är så pass duktig.

Fördelen med att ha varit sjuk några dagar har varit att jag kunnat se ganska mycket på OS. Utöver sprinten gillar jag snowboard och slopestyle. Imponerande vad folk kan göra på skidor. På torsdag är det dags för freestyle. Tyvärr missar jag detta, men får hålla mig uppdaterad på internet. Hockeyn drar också snart igång. Har vi nån chans där? Vad har vi för status på laget i år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar