torsdag 20 maj 2010

Till akuten...

Efter mycket frustration och fingervisningar gav vi upp och bokade en tid på PC-akuten för vår kära dator. Tommy skulle nog kunna kasta ut den på gatan tror jag.
Igår fick vi liv i den och allt verkade överstökat. Då de skickat fel nätaggregat från Netonnet tänkte vi skicka tillbaka den. Kopplade ur allt igen. Kom sedan på att vi kanske skulle behålla den iaf (för att spara tid) och och bara köpa till den kabeln som saknades. Japp, klappat och klart...trodde vi. Kopplade in nätaggregatet idag igen...och...ja...STENDÖD! #*#*¤%#*#
Den visar en liten minimal gnutta kontakt med strömmen, men den startar inte. Vi har kopplat i och ur, känt på alla kablar, men nej... Det måste vara något annat fel också.
Mailade PC-akuten igår och han erbjöd mig rabatterat felsökningspris för att jag varit kund tidigare. Najs! Något gott i det hela. 200kr felsökning känns bra mycket bättre än de 400-500kr man minst får betala hos andra. Så i morgon bär det av till akuten!

3 kommentarer:

  1. Inte snällt att skriva en sådan rubrik när man har er blogg som favorit!

    Skönt att det bara var datorn som inte fungerade, även om det är sura pengar.

    SvaraRadera
  2. jag håller me brossan!!! Tänkte jag ha ju sett er idag så va e de som ha hänt??!! ;) fy på er...

    Hoppas att allt e bra annars!!

    SvaraRadera
  3. Hehe ja det kanske blev lite knas där... :)

    SvaraRadera