fredag 4 juni 2010

Kampen om korven















I eftermiddag hämtade jag Jacob lite tidigare från dagis för att ta en tur till stranden. Vi överraskade Tommy med en grillkväll. Väl där fick vi oväntat besök. När jag lagt korven på grillen kom två gigantiska svanar upp mot mig. Hanen ställde sig en meter ifrån mig och bara stirrade ut mig. Han spanade på korven och sen på mig. Jag vägrar flytta mig tänkte jag. Han ska inte få sno mina korvar. Samtidigt ville jag inte försöka få iväg honom eller skrämma honom för svanar är väl inte de fega djuren som viker ner sig precis. Tillsist var han 20 cm från grillen och då valde jag att backa. Han sa aldrig ett knyst och vågade aldrig ta korven. Å andra sidan vågade inte jag ta den heller med honom hökandes över maten. 3 korvar blev aningen svarta, men det var vi som vann matchen. HA!

Efter att vi ätit upp fick han de tre förstörda korvarna så han gick väl också vinnandes ur situationen. Alla glada och nöjda :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar