fredag 11 juni 2010

Unge!

Såg just Blåsningen av Armand Krajnc. Så himla roligt. Kollar aldrig på blåsningen annars för tycker det är så uppenbart, men detta var riktigt kul. Trodde dock inte att han var så lättlurad :)

Sitter med en påse godis och fjärrkontrollen i högsta hugg efter en av de jobbigaste dagarna på länge. Tålamodet har ännu en gång testats max. Som jag skrev blev Jacob sjuk igår och hade 39 graders feber hela dagen och var allmänt dålig. Natten var väl densamma. Efter ett dygn händer något underligt med barn. Hur sjuka de än är så är de hyperaktiva från och med dag två. Idag var iofs Jacobs feber nästan borta.
Förmiddagen gick ganska bra och vi bakade tillsammans och tittade på film. Han ville fortfarande inte äta så det blev till att sova middag direkt. SEN.... Ja SEN hände det!! Den snälla goa killen förvandlades till ett monster som testade mig max. Gah!
Det började med att han kastade allt för minsta lilla. Oftast kastar han nappen och den fick jag rent ut sagt ducka för några gånger. Sedan skenade det. Han kastade bilar så vi har nya jack i bordet, nappen kastade han mot tvn, bollen mot vitrinskåpet osv. Jag fick spelet flera gånger, men som vanligt lyssnar han inte när dessa dagar uppstår. Ena leksaken efter den andra plockades bort. Nappen gömdes och han fick skrika bäst han ville. Då började han krypa bakom soffan och in bakom möbler och blommor. Han klättrade upp i soffan och drog i tavlan, satte fart på de hängande ljuslyktorna, han drog av bladen från blommorna och drog ut alla filmer från tvskåpet. Det var inte lätt att hinna med och stoppa honom och han fick ett antal tillsägelser. Vem bryr sig sa han med sin blick då han om och om försökte göra samma sak igen. Suck! Tillslut blev jag så förbannad att jag plockade undan allt jag kunde och satte mig i soffan och ignorerade honom. Jag ville inte visa att jag var förbannad. Tålamodet var söndersmulat och tankarna på en billig blocketannons var där. Antar att jag förlorade duellen då han fick mig förbannad. Unge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar