tisdag 1 juni 2010

Misstänksam

Håll en tumme för att Jacob inte får ögoninflammation. Han såg lite konstig ut i ansiktet igår, men jag kunde inte riktigt ta på vad det var. Idag var hans högra öga lite svullet och lätt rosa. Ungefär som om han fått en fet smäll på dagis. Allergi eller ögoninflammation är väl vad vi gissar på om det inte visar sig vara en tillfällig grej. Tyvärr har jag onda aningar angående ögoninflammation då det bara är ett öga och det verkar irriterat. Än så länge inga säkra tecken, men tiden får utvisa...

Sedan var det alla nya tänder. Han är lite smått irriterad över de där små kindtänderna som ska fram. Tre stycken samtidigt. Verkar klia lite, men han klarar sig undan feber iaf. Däremot är han inte så glad för att borsta tänderna och humöret är väl lite si och så ibland.
I morgon ska jag och Jacob ha en mysdag så jag hoppas han är frisk och glad!

2 kommentarer:

  1. Hej, tvätta ofta med ljummet vattens så kanske det slipper bli värre (om det nu är ögoninflammation).

    SvaraRadera
  2. Jag har tvättat några gånger men det verkar ha varit något annat. Misstänker att det finns något inne eller ute på dagis som han kanske reagerat på. Eller så har han bara haft en massa skit i ögat. De gräver ju i grus och lera hela dagarna :) Får se hur han ser ut efter dagis i morgon. Idag har det varit bra iaf.

    SvaraRadera