söndag 20 juni 2010

Saker jag vill...

Jag har inte så många drömmar jag vill uppnå, men de få jag har är motiverande och bra. Det är en uppförbacke dit, men jag vet att de en dag kommer inträffa. Utöver drömmarna finns det många saker jag vill - stora som små.

En så enkel sak som att jag skulle vilja köpa en ny datorskärm. Det kan kännas tämligen onödigt då jag redan har en, men tanken har slagit mig då jag sitter framför en sprillans ny wide-screen skärm på jobbet 8 timmar om dagen. När jag kommer hem och tittar på den där fyrkannntiga skärmen som till synes har gigantiska bokstäver blir jag helt konstig i huvudet. Jaja, onödigt, men så är shoppingen ibland. Får se vad det blir framöver.

Apropå köp så längtar jag efter ett eget hus, att få tillgodose min egen längtan och att få ge Jacob en trädgård, ett badkar, ett ordentligt rum och sitt första rktiga hem. Vi är inte riktigt där än, men jag drömmer.

Frågan om fler barn dyker ju upp lite titt som tätt av de som vågar fråga. Slår vad om att det finns fler som undrar. Vissa har ju oskyldiga drömmar och frågar om de är sanna *blink* Alla har vi våra sätt... Fler barn kommer det bli, ja ett iaf. Sen inser man väl att det inte var roligare att trycka ut den lille bullen denna gången heller och kastar in handduken :P
När det blir en bulle till är väl den större frågan. Finns så många faktorer runtomkring som påverkar. Det enda jag har svar på idag är att det kommer bli men att det inte blir nu.

En utlandssemester står också högt på listan. Det gjorde inte det för en tid sedan då vi pratade om det, men just nu har jag ångrat mig. Tror iofs sommaren blir rätt bra ändå. Tommy och jag får ju vår egen weekend i Göteborg med konsert, hotell, god mat och Liseberg. Sedan får vi vår familjesemester också då vi ska till Kolmården med vår älskling. Man får tänka på de som inte kommer någonstans och se och uppskatta det man har och får möjlighet att göra.

En enkel sak som en Ikeatripp är också något jag vill. Nog det som händer först av ovan. Jag vill köpa en ny säng till Jacob och ett bord med stolar. Finns egentligen inte plats till något bord, men han vill ha, behöver och förtjänar det.

Sedan har vi min större älskling som nog hamnat i kläm en tid. Han finns alltid där för mig även om han inte är hemma speciellt mycket nu för tiden. Eftersom tiden helt enkelt inte räcker till till allt det jag vill göra sviker mitt tålamod ganska ofta och jag är tämligen lättirriterad. Jag tror inte jag är så gosig (om man inte gillar att krama kaktusar förstås). Jag gör mitt bästa men har ändå dåligt samvete för att jag inte är den jag önskade att jag var. Dessa två år som gått har slitit ganska hårt på bekostnad av min kärleksfulla sida. Jag orkar inte och tar mig inte tid. Ska bli ändring på det nu. Får nog bli prio två efter Ikeatrippen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar