torsdag 5 maj 2011

Äntligen blev det av!

Jag läste om en kompis som blivit fadder till ett barn idag och fick genast dåligt samvete. Jag och Tommy har ju också ett fadderbarn. Det är en pojke från Brasilien som är åtta år. Vi har varit hans fadder sedan han var 2,5 år så det är jättekul att följa honom.
En gång om året får vi en bild med en rapport/redogörelse för hur det går för honom. Typ status på hans hälsa och skolgång samt vad han tycker om att göra och så vidare. Ganska kortfattat men man får ändå en bra bild av vad vårt fadderskap ger honom. Utöver detta skickar han brev några gånger per år. Jättekul!

Då det är tidsbrist på grund av ett heltidsjobb, en 2,5 åring och alla andra sysslor blir ibland brevskrivandet lidande :( Men nu så, idag har jag skrivit och printat ut lite bilder. *stolt*

Är du sugen på att bli fadder kan du alltid kika in på Barnfonden
Det är jättekul och ger barnen en enormt mycket bättre framtid än vad de har idag.

1 kommentar:

  1. Sabina Jansson25 maj 2012 kl. 11:32

    Hej!

    Stort tack för att du berättar om Barnfonden och är en ambassadör för oss! Vi på Barnfonden vill gärna komma i kontakt med bloggare som är faddrar genom oss så maila gärna mig på sabinaj@barnfonden.se så kan jag berätta lite om vad vi på Barnfonden har att erbjuda dig som är fadder och bloggare.

    Med vänliga hälsningar

    Sabina Jansson
    Praktikant på Barnfonden

    PS: på den här sidan finns nya fina banners som man kan använda på sin blogg: http://www.barnfonden.se/stod-oss/visa-att-du-ar-fadder

    SvaraRadera